Quan faltaven uns dies perquè es disputés la final de League of Legends a Reykjavík (Islàndia), Mastercard va llançar un estudi a Espanya sobre els eSports que reflecteix la importància creixent d’aquest sector.
Aquest any s’ha celebrat l’onzena edició d’un dels tornejos d’eSports més seguits del món. Una tendència que va en augment, ja que segons l’estudi, 7 de cada 10 aficionats espanyols d’entre 26 i 35 anys ja segueixen de manera habitual les competicions oficials. A més, la gran majoria (el 79%) dedica almenys dues hores a veure aquests tornejos.
Pel que fa a les plataformes preferides pels gamers, destaquen Twitch (53%) i Youtube Gaming (45%). En format presencial, un 21% està interessat a assistir físicament a aquesta mena d’esdeveniments, i el 87% dels usuaris assegura que segueix els campionats d’aquells videojocs als quals juguen.
Això també explica l’augment de la inversió que els usuaris estan fent, tant en dispositius com en jocs. I és que, actualment, el 74% dels usuaris ha comprat algun dispositiu, i els auriculars (48%) i les videoconsoles (40%) són els productes més comprats. A més, 6 de cada 10 usuaris accedeix a algun joc pagant prèviament i el 31% realitza alguna compra en els jocs gratuïts.
Canals de compra i mètodes de pagament preferits
En un mercat en constant creixement, els comerços busquen la millor manera d’atreure i satisfer la demanda dels gamers, els quals troben a les plataformes de videojocs (45%), les botigues especialitzades (43%) i les grans superfícies comercials (42%), els seus llocs de compra preferits. És evident, per tant, el canvi d’hàbits en els jugadors, que actualment prefereixen adquirir els seus videojocs a través de la botiga digital de la seva consola.
Per contra, les videoconsoles, ordinadors gaming i smartphones es compren en major mesura als canals físics, mentre que els productes més comprats en línia proporcionalment són les ulleres VR (sis de cada deu compres es fan a través d’internet). Pel que fa als mètodes de pagament, a les botigues en línia predomina l’ús de les targetes bancàries. De fet, tres de cada deu usuaris escullen aquesta forma de pagament a Espanya.