Destacat Esdeveniments Notícies Tendències

“Un dels reptes que tenen els esports electrònics és veure com es pot descentralitzar una mica la presa de decisions, que avui en dia recauen únicament en els publishers, que tenen tot el control de les competicions” deia el director estratègic de Team Heretics, Diego Soro, durant la tarda d’ahir, en la taula rodona per parlar d’eSports en el marc de la primera jornada del Block World Tour, que coorganitzava Andblockchain. Una posició a la que es van sumar els altres dos participants de la taula, Álvaro González, director de Team Queso, i Roger Espuga, cofundador de Five Media Clan. “És evident que es podrien establir nous models de governança mitjançant el blockchain i el web3, però el problema que hi ha és que qui els haurien de desenvolupar, són els mateixos publishers, i és normal que no estiguin per la labor de perdre el control” ha dit González.

Les plataformes de difusió de contingut, que són l’altra pota dels equips d’eSports, es troben en la mateixa tesitura dels publishers. “Un dia, una d’aquestes plataformes com youtube o twitch et poden dir que has incomplert la normativa d’ús i banejar-te el compte. I tampoc hi pots fer res” comentava el director de Team Queso. Sobre la possibilitat que sortís un altre model, Álvaro González va afegir que “és complicat; s’han intentat experiències, però al primer contratemps, els creadors tornen a les xarxes refugi”. Pel que fa al risc que assumeixen els creadors Espuga va apuntar que “encara que pugui semblar que no, ells són els més conscients dels límits que els permet cada xarxa social, perquè al final, és la seva eina de treball per tal de poder connectar amb el públic”.

Davant dels reptes de futur que té el sector, els tres ponents van coincidir en apuntar que cal millorar el repartiment de la presa de decisions i aconseguir una inclusió total de la dona. “És cert que tenim un sector molt masculinitzat; però això no vol dir que només juguin homes, les estadístiques apunten a un 55-45. El bullyng de les xarxes és el que allunya a les dones dels esports electrònics” afirmava Soro. En el mateix sentit, Álvaro González afegia que “també és una tasca dels publishers expulsar aquests jugadors tòxics que, quan veuen o escolten la veu d’una noia en la partida, no paren de ficar-se amb ella fins que surt”. Espuga va remarcar que “segur que hi ha jugadores que podrien estar en primera línia, però aquest bullyng que reben impedeix que es puguin desenvolupar. Hi ha un problema d’educació de base” al que Soro va afegir que “les xarxes socials i el no estar cara a cara afavoreixen a que es digui autèntiques animalades”.

Montse Guàrdia durant la seva exposició sobre el moment de la comunicació / Agència Flip

Comuniquem bé?
“Sempre donem per fet que el problema que no s’entengui la informació tecnològica és problema del receptor o del canal, però també ens hem de plantejar si realment estem fent bé la comunicació” va dir la CSO de Mobile World Capital, Montse Guàrdia. En la mateixa línia es va manifestar la directora de l’agència de comunicació especialitzada en tecnologia, Carpe Diem, Berta Fola, que també va apuntar que “en els mitjans convencionals, manca la figura del periodista especialitzat en el sector tecnològic, i això també dificulta que les informacions puguin arribar de manera correcta als lectors”.

Precisament, per tal de facilitar l’aterratge de la informació tecnològica i poder separar el gra de la palla, Rocío Álvarez-Ossorio, CMO de Token City, ha explicat que “a França, ja s’està impartint formació blockchain i tecnològica des de primària. Anem tard. I al cap i a la fi, es tracta de donar eines als més joves perquè puguin ser crítics. Retornar als orígens, tenir una base, i poder ser crítics amb la informació que reben que siguin capaços de destriar-la”. En la mateixa línia es va pronunciar Rosa Ayari, CEO de Bitlab, que va posar en relleu que “la formació és bàsica; però ja no només per als més petits, sinó també per als docents amb els qui comparteixen aula o per als periodistes, que han de saber interpretar la informació. Estem en un moment de molts canvis”.

Comparteix publicació:

Related Posts

No Comments

Leave a Reply