ACA ESPORTS Sim Racing Tendències

En Javier Peña és un ARTISTA. Així en majúscules i sense necessitats de massa més ornaments en la descripció. Creador de la marca Fika & Co, és una d’aquelles persones amb capacitat per pintar qualsevol cosa i en qualsevol superfície. No obstant això, ha orientat la seva creació cap al món del motor, que és la seva passió, i ha començat a fer cartelleria per a Sim Racing.

Quan va començar a pintar?
Vaig començar a pintar quadres des del 2007. És la meva passió i sempre m’ha agradat molt el món de la pintura. I durant el confinament, vaig començar a fer altres coses com il·lustracions, cartells…

I a fer cartelleria?
Doncs ara deu fer cosa d’un any i mig, durant el primer confinament.

Precisament, una de les facetes que se li coneixen és la de cartellista de Sim Racing. Com hi va arribar?
Va ser gràcies als amics de Tope de Gama, que em van demanar si podia fer un cartell per a una de les seves competicions, perquè volien donar un toc diferent començant per la cartelleria. Em van donar llibertat total a nivell de creativitat, i pel que sembla, el resultat va agradar molt!

A què es dedicava abans vostè?
Jo sóc arquitecte de formació. I per sort, sempre havia tingut feina del que havia estudiat i estava en una bona posició. Però vaig decidir que, com et deia, volia fer un canvi i fer de la meva passió, la meva feina; i veient que les meves il·lustracions agradaven, vaig tirar endavant la marca i m’hi vaig llençar de cap.

En Javier creant un dels seus dissenys per a Porsche / Fika & Co

A partir d’aquí, ha col·laborat amb diferents marques.
Sí! He tingut la sort que tinc molt bons amics que em diuen que els agraden els meus cartells i me n’encomanen (diu tot rient). I espero que sigui perquè creuen en el que faig i no perquè siguem amics! Bromes a part, he fet coses per Porsche Iberia, per Mercedes Benz… a banda dels cartells de Tope de Gama que comentàvem abans.

Com és el seu procés creatiu?
Bé depèn de diversos factors. Per exemple, si hi ha quelcom que hagi d’aparèixer sí o sí, com pot ser el model d’un cotxe concret, o si per contra, simplement em donen les directrius dels noms i les dates, i a partir d’aquí creo de zero. És evident que si es tracta doncs de la promoció d’un cotxe, la part central ha e ser precisament aquest cotxe, mentre que si és un cartell promocional com pot ser el d’un campionat, tens més joc a l’hora de pensar com el fas i com l’estructures.

Els seus cartells recorden a l’època daurada de la cartelleria.
Totalment! Partint del meu estil m’inspiro en aquella època i intento portar-los al nostre temps, perquè els cartells tinguin la força dels d’aquella època. Has de pensar que quan vaig començar no tenia ni iPad: pintava sobre paper, amb aquarel·la, dissenyava amb rotrings… Ara ja dissenyo en digital, perquè així es pugui extrapolar el que creo en qualsevol superfície des d’un quadre, fins a una taula d’skate, gorres o una lona gegant.

De quina manera va impactar la pandèmia en la seva feina?
Doncs mira, jo tenia un petit estudi llogat, però amb la pandèmia i el confinament, vaig decidir traslladar-ho tot a casa meva. Vaig habilitar un espai, i la veritat que ara em sento motl còmode poden treballar des de casa. Al principi sempre costa adaptar-te perì un cop fet, no tinc pas cap intenció ara mateix de canviar.

Vostè, a banda de la cartellera, fa més coses. Expliqui’ns.
Com et deia abans, vaig començar fa anys ja a pintar quadres. I durant els darrers temps, la venda de quadres a final d’any era com un salari més. I a partir d’aquí va ser on vaig decidir deixar l’arquitectura i dedicar-me al que és la meva passió: pintar, il·lustrar, en definitiva crear! També pinto en taules de snow, d’skate, cascs… a banda de la cartelleria. I finalment he llençat la meva marca de roba, Fika & Co.on jo creo tots els dissenys.


Comparteix publicació:

Related Posts

No Comments

Leave a Reply