ACA ESPORTS Notícies Sim Racing Tendències

Sandra Gómez és una jove pilot de Sim Racing de només 21 anys. El seu cas però és paradigmàtic perquè sempre havia competit en asfalt, però en molt poc temps ha demostrat un talent innat amb el simulador. La primera vagada que el va provar, va ser a l’abril del 2019, i va guanyar la competència en la que va participar. Se’n va apartar a causa de la pandèmia i des de l’abril d’aquest any, amb el fitxatge pel Team Fordzilla, torna a pilotar virtualment.

Com va arribar al Sim Racing?
Jo sempre he sigut més de competir en el món real, però un dia la meva mare em va dir que hi havia un esdeveniment de Michelin, amb simuladors. I li vaig contestar que jo no n’havia tocat mai cap! Hi era pel dia de la dona, un estand enorme… I mira a la primera tanda vaig fer el segon millor temps, i a la segona ronda vaig fer el primer. I l’endemà, vam estar competint les dues i vaig acabar guanyant. El premi era entrenar a l’MSI per l’esdeveniment que preparava Michelin al cap de sis mesos, a nivell Europeu.

Expliqui’ns aquest entrenament.
Vaig estar sis mesos a tope, preparant-me cada dia, i estava entrenant 4-5 hores al dia, fins que va arribar la Final. Però després d’això, poca cosa més vaig fer, perquè va començar la pandèmia i es va aturar tot.

Sandra Gómez durant la seva etapa d’entrenament a l’MSI / SG


Vostè va aconseguir aquests grans resultats, sense haver fet anar mai un simulador. Sembla innat.
Per mi era quelcom nou, era un repte i ho volia provar. M’agraden molt els reptes.I començar des de baix, des de zero, va ser una motivació extra per progressar.

Ara però, forma part del Team Fordzilla.
Sí! tot va ser amb una altra carrera el dia de la dona, que organitzava Ford. I allí els hi vaig cridar l’atenció, em van trucar per estar junts i des de llavors sí que estic més en els simuladors, sobretot en l’IRacing.

Tornem al Team Fordzilla, com va anar tot després de la trucada?
Jo estava a l’MSI, i més o menys en formava part de l’equip de Teo Martín, però no estava plenament en dinàmica; a l’entrar a Ford, tinc molt més contacte amb els pilots, m’ajuden molt a millorar el setup del cotxe i altres temes informàtics que encara no tinc del tot dominats.

Amb quin simulador treballa?
Actualment, el que més faig servir és l’IRacing, però quan vaig començar va ser amb Assetto Corsa. Però un mes abans de la final de Michelin, ens van comunicar que es faria en IRacing, i em va tocar canviar i aprendre com anava en poc temps perquè no l’havia tocat mai!

I quin tipus de cotxe utilitza?
Ara estic entrenant amb un Audi RS3, perquè el campionat que estic fent és amb aquest cotxe. També el Mazda MX5 per curses més típiques.

En quin punt està la temporada?
Ara estic fent un campionat que vam començar a l’octubre i que l’acabarem al desembre, que té només sis curses. L’organtiza Drivers Parade Club. I m’anirà molt bé per practicar i millorar amb IRacing.

De cara l’any vinent, quin repte es marca?
Tinc moltes ganes de fer esdeveniments amb Ford. I amb IRacing m’agradaria millorar molt perquè encara estic lluny de nivell dels meus companys. I Això és un gran repte, perquè vull estar al seu nivell, i al 22 vull estar en un campionat on pugui competir per guanyar-lo.

Gomez en l’època amb Michelin / SG

Abans del Sim Racing, vostè pilotava en el món real, per així dir-ho.
I encara hi sóc! Vaig començar amb el karting, i ara també piloto turismes.

Quines diferències troba entre el Sim Racing i l’asfalt?
Algunes! Per mi és molt important la tècnica en el simulador, perquè allí no tens les forces a l’hora de conduir. I per això, anar molt ràpid al simulador et dona un plus per la vida real; a més a més, els simuladors cada cop reflecteixen millor el que passa a la carretera i per tant són un entrenament molt bo, a banda de la pròpia competició.

Vostè quan entrena en simulador, arrisca un xic més que a la carretera?
Sí! En IRacing, per exemple, t’has de comportar. Perquè si fas outtrack t’abaixen la llicència. Però intento anar al límit sí.

Amb quina infraestructura competeix?
De moment, vaig a poc a poc i aprenent. A mesura que el vaig fent servir m’adapto. Tinc un backet, un volant Thrutmaster t3oo RS, que em proporciona Ford, una pantalla de 42 polsades… que no és la idònia perquè és molt gran, però vaig fent. Els pedals són de competició i m’ajuden molt a anar còmoda. Als peus sempre duc les esportives del kàrting, perquè em poso més en el paper que no pas jugant descalça. De mica en mica segur que ho aniré millorant, i pot ser el següent pas seran les tres pantalles.

Si hagués d’escollir, Sim Racing o carretera?
Jo sempre em decantaré més per la vida real, els turismes i si pot ser els monoplaça. Però cal invertir molts diners… i ara mateix on estic, amb Ford, estic molt a gust!

La pilot Sandra Gómez en un kàrting amb els colors del Team Fordzilla / SG
Comparteix publicació:

Related Posts

No Comments

Leave a Reply