Esdeveniments Notícies Tendències

El GESX Andorra ja ha arrencat al Teatre de les Fontetes de la Massana. Després de la benvinguda que ha anat a càrrec primer de la cònsol major de la parròquia, Olga Molné, el ministre de la Presidència, Economia i Empresa, Jordi Gallardo, i del director del GES, Antonio Lacasa, per donar pas a la primera taula rodona que ha servit per posar les bases perquè el Principat és un país eSport Friendly. En la mateixa, hi han pres part el secretari d’estat, Marc Galabert, el director de Retail Màrketing d’Andorra Telecom, Carles Casadevall, el CEO de Job and Play i president de l’Associació Andorrana d’Esports Electrònics, Sergio Segado, el responsable d’ANA Gaming, Eduard Piera i tot plegat moderat pel CEO de Whath you play, Manel Guerrero.

La cònsol major de la Massana, Olga Molné, i el ministre de la Presidència, Jordi Gallardo durant la presentació / E.P.

En el transcurs de la taula, els diferents ponents han posat sobre la taula les diferents vessants per les quals Andorroa és un país eSport Firendly. Galabert ha apuntat els pilars fonamentals sobre els quals s’estructura el pla estratègic i l’aposta de país del Principat per tal de convertir el país en un hub dels esports electrònics. Per la seva part, Segado ha posat en relleu les bondats del pla estratègic i ha manifestat la importància de les bones pràctiques en el sector, per tal de poder ser pol d’atracció de la indústria per a empreses forànies, i a la vegada fomentar el talent en el si del mateix país. Al seu torn, Piera ha parlat de la importància dels mitjans de comunicació i de l’aposta que ha fet l’Agència de Notícies Andorrana amb el portal ANA Gaming. En aquest sentit, ha afegit que era cap dalt la creació d’un relat amable per trencar estereotips i llegendes negres a banda de la projecció per poder passar “d’un ecosistema local o nacional al context global”. Casadevall ha explicat el projecte d’Andorra Telecom per desplegar el 5G al país, que s’iniciarà al 15 de desembre i la importància que el país té la mateixa qualitat de connexió en qualsevol dels punts del país.

La ciberseguretat ha estat un altre dels punts que s’ha abordat. En aquest sentit, el secretari d’estat ha recordat que des del ministeri s’està treballant en la creació i el desenvolupament d’una agència de Ciberseguretat. Casadevall ha afegit que des d’Andorra Telecom ja feia temps que s’estava incidint en aquesta vessant i que ja des de l’arribada al país dels primers youtubers s’havia treballat tet a tet amb ells per tal d’aconseguir una garantia de seguretat en els seus directes. Finalment, l’educació ha estat el darrer dels punts que s’han abordat. Piera ha posat en relleu la importància d’incloure els esports electrònics en l’educació lectiva per tal de complementar la formació, i a la vegada ha ressenyat els valors que aporta la formació que són perfectament aplicables als eSports. Segado ha destacat que cal adequar les formacions existents per tal de poder formar talent i que aquesta no es quedi només en les primeres edats.

Manel Guerrero, Carles Casadevall, Marc Galabert, Sergio Segado i Eduard Piera / AM

La importància i l’aposta de les marques
En la segona de les ponències del dia, s’ha posat sobre la taula la importància de les marques i la seva creació així com l’aposta entorn als eSports. Així doncs, Òscar Sorian, CEO de Play the Game Agency i Marc Vilaregut, Ex-CMO a Adam Foods, han parlat de l’evolució que preveuen en el sector. Han posat sobre la taula el metavers, les criptomonedes i jocs com Other Ring. Ambdós han redundat en la importància de tenir en compte que les noves generacions ja creixeran en aquest nou context.

El següent ponent ha estat el Director de Getafe eSports i de Coliseum Gaming, Andrés Tortarolo, que ha parlat de l’aposta que ha fet el Getafe en els eSports. Especialment rellevant ha estat el cas del seu jugador de Pokémon, que ha servit al conjunt blau per obrir mercat a Àsia, una zona geogràfica que el mateix Tortarolo ha admès que per equips que no són el Barça el Madrid o l’Atlético de Madrid era molt complicat accedir. A més a més, ha posat el cas de la presentació del cas del jugador mexicà Macías, que va signar per la primera plantilla del Getafe i que es va emprar el videojoc FIFA per tal de fer-ne la presentació.

El director de Getafe eSports, Andrés Tortarolo / E.P.
Comparteix publicació:

Related Posts

No Comments

Leave a Reply