Notícies Tendències

El Global Esport Summit ja és i ha fet història. Madrid es va convertir durant dos dies en el punt neuràlgic dels eSports al sud d’Europa, i això va convertir el GES en l’esdeveniment presencial que ha aconseguit reunir més persones per parlar, debatre i tancar negocis entorn als esports electrònics, que en cap altre dels congressos que s’han fet anteriorment. En altres paraules, el GES ha estat el punt de trobada més gran dels eSports fins a la data, amb un total de 832 participants, fins a 55 ponents repartits en 22 conferències i taules rodones i assistents de 16 països diferents. I Andorra en va ser pal de paller durant els dos dies. Primer amb la presència del secretari d’estat, Marc Galabert, on va exposar els plans i el que els inversors poden trobar a Andorra amb el suport d’Andorra Business, i després amb la presentació del ministre de Presidència, Economia i Empresa, Jordi Gallardo, que va presentar directament i sense subterfugis que Andorra vol ser capital i país dels eSports.

Després de la política, va ser el torn dels experts. Una taula rodona que va comptar amb experiències empresarials al país, com és el cas de What You Play, organitzadora de la Lliga de Videojocs Andorrana, representada pel seu CEO Manel Guerrero, però també d’altres projectes que, de moment, només tenen una petita part al país, com el cas del CEO del Cream Real Betis, Diego Soro, o el també CEO del Team Queso, Álvaro González. Especialment interessant va ser l’aportació que va fer la sòcia de Casas & Lacambra, l’advocada Laura Nieto, que va posar sobre la taula les virtuds de l’actual legislació andorrana, però també va apuntar les necessitats de què cal canviar per poder esdevenir autèntica referència i poder atreure el talent. L’educació, com va dir Guerrero, també ha de ser un altre dels pilars fonamentals, i és que cal aconseguir que hi hagi titulacions orientades en el sector i que a banda d’atreure talent, aquest es pugui formar directament a Andorra. A banda dels ponents, diferents representants de l’Associació Andorrana d’Esports Electrònics, hi van ser presents, amb el seu president, Sergi Segado, al capdavant.


El metavers
Però en un Congrés Internacional com aquest, sempre apareixen novetats. I just el dia de la inauguració va coincidir amb l’anunci de Mark Zucherberg de convertir Facebook en Meta. Dit d’altra manera, posava sobre la taula un nou terme: el metavers. Com si d’un auguri es tractés però, el GES ja tenia una conferència programada sobre el tema. El CEO de Play The Game, Òscar Soriano, va apuntar que el futur del sector passa precisament pel metavers, el blockchain i les criptomonedes. Una tripleta de termes que segur que en el GESX del 26 de novembre que es farà a Andorra, tornarà a sonar amb força.

Les marques
Quan un sector té opcions de créixer, és quan les grans marques s’hi involucren. I el GES21 va demostrar precisament això, que grans firmes de fora del món comencen a apostar-hi. És el cas de Porsche i del Real Madrid, que van voler tenir veu pròpia en l’esdeveniment dirigit per Antonio Lacasa, i mostrar els seus projectes d’expansió que passen per les competicions. Concretament, Porsche entra de la mà de les competicions amb el joc d’XBOX Forza Horizon 7, tot buscant popularitat i realisme en les competicions. Perquè, emminetment, el eSports són això, competició. Un cas diferent és el de Chupa Chups, que es decanta més per la creació de continguts i no tant per la vessant competitiva, però que igualment té clar que la seva presència en el sector és innegociable.

Comparteix publicació:

Related Posts

No Comments

Leave a Reply